Oczywiście jako podstawowy element recepcji kojarzy się lada recepcyjna. Jednak nie jest to jedyny mebel, który będzie się w recepcji znajdował. Lada jednak wydaje się być najważniejszym.
Przy niej klienci są obsługiwani, tam dostają ważne informacje. Z uwagi na to, że jest to wizytówka firmy należy zadbać o jej funkcjonalność oraz estetyczny wygląd. Kształt, wygląd czy wymiary powinny zależeć przede wszystkim od wielkości pomieszczenia, które jest przeznaczone na recepcję oraz od tego jaki styl będziemy tam przygotowywać. W takich wnętrzach, które mają nowoczesny charakter sprawdzają się wyjątkowo wyglądające lady, których kształty są oryginalne, mogą posiadać jakiś minimalistyczny wygląd.
Czasami lepiej jednak sprawdzi się lada w stylu klasycznym albo typowa lada retro. Trzeba pamiętać, że w każdej dobrze organizowanej recepcji swoje ważne miejsce ma szafa na dokumenty, kontenery czy inne organizery. Przechowywanie w nich będzie wygodne. Można tam schować korespondencje, jakieś biurowe dokumenty. Dobrze będzie, jeśli będą one w stanie zmieścić całe teczki i segregatory. Oczywiście można stosować także specjalne biurkowe organizery, które pozwalają na przechowywanie notesów, dziurkaczy, zszywek czy długopisów.
W recepcji swoje miejsce powinna mieć szafa na ubrania, gdzie pracownicy mogą schować swoje okrycie, parasole czy obuwie. Dla gości także trzeba przeznaczyć wieszaki, gdzie będą mogli zostawić swoje ubranie. Dzięki obecności takich wieszaków klienci powinni się poczuć w takim biurze dużo bardziej komfortowo. Nie będzie trzeba się martwić co robić z parasolem czy płaszczem w trakcie wizyty. Oczywiście w recepcji swoje istotne miejsce mają również krzesła.
Będą to zarówno te dla pracowników jak i jakaś organizacja dla gości. To minimum, które sprawi, że oczekiwanie na swoją kolej nie będzie dla klientów męczące. Jeżeli wnętrze przeznaczone na recepcję będzie większe zamiast krzeseł można wstawić wygodne fotele, albo niewielką sofę. Można także postawić stolik, na którym znajdować się będą bieżące gazety. dzięki temu klient w trakcie oczekiwania nie będzie musiał się nudzić i będzie miał możliwość zająć się czymś, co sprawi, że czas oczekiwania miło przebiegnie.