W każdej firmie miejscem najbardziej reprezentacyjnym dla klientów jest recepcja, o której można powiedzieć, że jest niejako „sercem” firmy. W tym pomieszczeniu, nasi klienci spotykają się po raz pierwszy (lub po raz kolejny) z działalnością firmy i jej organizacją.
Bardzo dużo zależy od jej wyglądu i tego jakie wrażenie robi na obecnych czy też przyszłych klientach. Warto więc postarać się o to, by było to miejsce bardzo dobrze przygotowane pod względem funkcjonalności, ale też i nowoczesnego designu. Ponieważ jest to równocześnie miejsce pracy dla jednej lub więcej osób, to musi być także niezmiernie funkcjonalne i dobrze wyposażone. Recepcja łączy w sobie pracę całej firmy i to za jej pośrednictwem klient wyrabia sobie opinię na temat całego przedsiębiorstwa.
Każdy pracodawca powinien zwrócić szczególną uwagę na wygląd tego miejsca i dostrzec, że to pomieszczenie zdecydowanie różni się od innych wnętrz w firmie. Tutaj nie powinniśmy oszczędzać na aranżacji i na czasie jego przygotowania, ponieważ może to w przyszłości zaważyć w dużej mierze na opinii klientów o nas. Powinno się w tym przypadku dobrze przemyśleć wszystkie szczegóły i ogólny wystrój, tak by wybrane meble, kolor ścian i dodatków tworzyły niebanalny klimat, w którym każdy będzie się dobrze czuł. Bardzo wiele firm korzysta z porad projektantów wnętrz przy urządzaniu recepcji i warto się nad tym zastanowić, jeśli jesteśmy w trakcie wyboru mebli i kolorów ścian właśnie do tego pomieszczenia.
Każda firma jest inna, więc i każda recepcja powinna być inna, uwzględniająca charakter działalności i specyfikę kolorystyki loga firmy. W każdej dobrze zorganizowanej i zaprojektowanej recepcji, trzeba przede wszystkim przemyśleć jej praktyczną organizację w codziennych czynnościach jakie są tu przewidziane, oraz indywidualny wystrój, niepowtarzalny i podkreślający przeznaczenie tego miejsca.
Będą tutaj przychodzić różne osoby, może to być pojedynczy klient, może to być kontrahent na wiele lat, a czasem firma konkurencyjna. Jednym z najważniejszych elementów jest lada recepcyjna. Jest to miejsce – wizytówka dla klienta oraz stanowisko pracy dla obsługującego. Pamiętajmy tutaj również o doborze szafek, krzesła, sofy dla klientów, stolika na prasę oraz oświetlenia, które powinny tworzyć razem zgrabną całość, dające poczucie komfortu i wygody dla wszystkich.