4 pozytywne elementy oceny pracowników

4 pozytywne elementy oceny pracowników

Słowo "ocena" zazwyczaj budzi przerażenie w sercach pracowników, ale faktem jest, że są one dalekie od przerażenia i w rzeczywistości są bardzo użytecznymi narzędziami.

Samo tykanie i brak rozmów o rzeczach, które mogą wymagać zmiany, nie doprowadzi do sukcesu. Cały sens oceny polega na tym, aby porozmawiać o tym, co idzie dobrze, zidentyfikować potrzeby szkoleniowe i być może porozmawiać o tym, co można by poprawić, ale to nie powinno być cały nacisk. Oceny powinny być pozytywne, ale z jakiegoś powodu nabrały negatywnego znaczenia.

Każdy pracownik powinien mieć ocenę raz w roku, a te powinny być wykonywane na bieżąco. Przed ocenami, lub przeglądami rozwoju pracowników, jak to się często nazywa, pracownicy powinni otrzymać kwestionariusz, aby przygotować się do spotkania, więc jest coś, na czym można oprzeć rozmowę. Wtedy jest mniejsza szansa, że rozmowa będzie nudna i żadna ze stron nic z niej nie wyniesie.

Sprawdź ten film, który daje kilka więcej wskazówek, jak uzyskać jak najwięcej z oceny.

Aby dalej naciskać na fakt, że oceny powinny być pozytywne, spójrzmy na cztery wspaniałe efekty, które pochodzą z rocznych ocen.

  1. To świetny sposób na rozmowę o rozwoju kariery - Pracownicy, którzy mają pomysły na swoją przyszłość zawodową, mogą wykorzystać tę okazję, aby porozmawiać o tych planach ze swoim przełożonym i poszukać wsparcia w ich realizacji.
  2. idealnym sposobem na określenie potrzeb szkoleniowych - Jeśli pracownik chce pójść na konkretny kurs, ocena jest idealnym momentem na przedstawienie takiej sugestii. Menedżerowie mogą również przedstawić pomysły na programy szkoleniowe, z których ich zdaniem skorzystaliby poszczególni pracownicy.
  3. Stanowią poufną okazję do rozmowy o wszystkim, co cię trapi - W czasie pracowitych dni wielu pracowników ma trudności ze znalezieniem czasu na rozmowę z przełożonym o wszystkim, co ich trapi. Ocena to dobry moment, aby usiąść przy nowoczesnych stołach zarządu i porozmawiać o tym.
  4. W końcu to doskonała okazja do udzielenia pochwały i zachęty - Jeśli chcesz zmotywować swoich pracowników do lepszej pracy, daj im pochwałę, na którą zasługują podczas oceny.

Prawdą jest, że oceny mogą być wykorzystywane do podkreślania problemów, ale nie na tym należy się skupiać. Możesz wykorzystać to narzędzie, aby pracować na rzecz sukcesu firmy i zapewnić wzrost i wydajność w nadchodzących latach.