Porozmawiajmy: Czy ekran w biurze sprawia, że stajesz się aspołeczny?

Porozmawiajmy: Czy ekran w biurze sprawia, że stajesz się aspołeczny?

Chodzimy do pracy, aby faktycznie wykonywać pracę, ale chodzimy też do pracy, aby współpracować i utrzymywać kontakty towarzyskie z innymi ludźmi. Jest to nieodłączny element pracy w standardowym biurze. Nawiązywanie przyjaźni i utrzymywanie produktywnych relacji z kolegami z pracy podnosi morale, a wszyscy wiemy, jak ważne jest to dla firmy.

A zatem, czy używanie ekranów biurowych ma negatywny wpływ na kontakty towarzyskie w pracy?

Musimy spojrzeć na to z dwóch stron medalu. Po pierwsze, używamy tych ścianek działowych, ponieważ chcemy się skoncentrować na konkretnym zadaniu. Z drugiej jednak strony odgradzają nas one od reszty biura.

Jakie jest więc rozwiązanie?

Może mobilne ekrany biurowe? Ekrany częściowe? Są to skuteczne rozwiązania, które spełniają obie te funkcje. Pamiętaj, że istnieje bardzo realny związek między meblami biurowymi a wydajnością, więc bardzo ważne jest, aby dobrze dobrać to połączenie!

Być może to głównie od pracownika zależy, czy będzie korzystał z ekranów biurowych w odpowiednim czasie, a nie celowo się od nich odcinał. Współpraca jest tak samo ważna jak praca indywidualna, jeśli nie ważniejsza. Aby w biurze pojawiały się nowe pomysły i kreatywne odpowiedzi na problemy, ludzie muszą być towarzyscy w miejscu pracy.

Aby dać pracownikom to, co najlepsze z obu światów, warto przyjrzeć się mobilnym opcjom, a być może uniknąć staromodnych stanowisk typu "cubicle". Na rynku dostępnych jest wiele różnych opcji, takich jak stylowe białe meble biurowe ze zdejmowanymi ekranami, więc naprawdę wystarczy znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

Co sądzisz o ekranach biurowych? Czy czujesz się odcięty i odizolowany, czy może uważasz je za przydatne?