Większość spotkań zazwyczaj kończy się stratą czasu.
Trwają zbyt długo, omawiane są niewłaściwe sprawy, uczestniczą w nich niewłaściwi ludzie, a Ty siedzisz przy stole w sali konferencyjnej i myślisz o tym, co mógłbyś robić zamiast tego.
Jeśli jesteś odpowiedzialny za organizowanie spotkań, oto 5 powodów, dla których powinieneś ich unikać, chyba że jest to absolutnie konieczne.
- Większość spotkań przekracza wyznaczony czas, ale nie podejmuje się żadnych istotnych decyzji
- Długotrwałe siedzenie w sali konferencyjnej jest niezdrowe. Może zamiast tego spróbuj zorganizować spotkanie w formie spaceru?
- O ile spotkanie nie jest pilne, sprawę można zwykle omówić w inny sposób, np. za pomocą grupowej poczty elektronicznej lub czatu.
- Większość ludzi nie lubi spotkań - czy chcesz być tym, który organizuje rzeczy, których ludzie nie lubią? Zamiast tego poszukaj alternatywnych rozwiązań
- Sesje współpracy są zwykle bardziej produktywne niż spotkania; zwróć uwagę na rozwiązywanie problemów sesje rozwiązywania problemów i burze mózgów.
Czy można dodać jeszcze jakieś inne powody?