Czy praca zdalna zawsze powoduje problemy z komunikacją?

Czy praca zdalna zawsze powoduje problemy z komunikacją?

Praca zdalna jest coraz popularniejsza. Uważa się, że do końca tego roku lub w przyszłym, prawie połowa pracowników w Wielkiej Brytanii będzie pracować zdalnie w jakiejś formie.

To bardzo dużo ludzi, którzy postanowili nie siedzieć przy biurku w ciągu każdego dnia pracy!

Jednakże, pomimo plusów pracy zdalnej (a jest ich kilka), ważne jest również, aby rozpoznać potencjalne wyzwania. W ten sposób można je pokonać i upewnić się, że praca zdalna jest sukcesem zarówno dla pracowników, jak i dla samej firmy.

Największym wyzwaniem, które może pojawić się na Twojej drodze jest komunikacja.

Kiedy pracownicy siedzą w nowoczesnym biurze, łatwo się z nimi porozumieć. Można albo wstać i podejść do nich, aby porozmawiać twarzą w twarz, wysłać e-mail, albo wezwać wszystkich do sali konferencyjnej i usiąść wokół mebli w sali konferencyjnej, aby porozmawiać. Jest to łatwe i sprawne. Jednak gdy masz pracowników, którzy pracują z kilku różnych miejsc, lub nawet tylko jednego pracownika pracującego w ten sposób, komunikacja może być problemem.

Może to być spowodowane kwestią strefy czasowej, jeśli pracują w innym kraju przez pewien czas lub ogólnie podróżują, lub może to być spowodowane słabym połączeniem internetowym, gdziekolwiek są. Firmy nigdy nie mogą być w 100% pewne, że pracownicy rzeczywiście pracują określoną liczbę godzin lub rzeczywiście robią postępy w realizacji zadań, nie komunikując się z nimi, więc potrzeba regularnego kontaktu jest raczej paląca.

Czy komunikacja zawsze stanowi wyzwanie w pracy zdalnej, czy też jest to coś, co można przezwyciężyć?

Dobra wiadomość jest taka, że przy wysiłku obu stron, można ją łatwo ominąć.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o czterech wskazówkach dotyczących komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Źródło - https://www.fuellednetworks.com/4-tips-effectively-communicate-with-remote-workers-infographic/

Niektóre firmy określają godziny pracy dla swoich pracowników zdalnych, podczas gdy inne po prostu dają im określoną liczbę godzin do przepracowania w ciągu tygodnia i pozwalają im na wykonanie tych godzin, kiedy tylko zechcą. To naprawdę zależy od sytuacji, na którą się zdecydujesz, ale ważne jest, aby dokładnie zbadać obie opcje, aby znaleźć odpowiedni czas na nadrobienie zaległości.

Następnie należy zdecydować między wami, kiedy zamierzacie się zameldować. Może to być ustalony czas spotkania co tydzień, być może za pośrednictwem połączenia wideo, lub może to być codzienna odprawa za pośrednictwem WhatsApp lub innej platformy komunikacyjnej online. Wiele firm korzysta również z platform takich jak Slack czy Trello, aby ułatwić zarządzanie zespołami zdalnymi i utrzymać wszystkich na tej samej stronie.

Chodzi o zbadanie opcji i znalezienie odpowiedniego wyboru zarówno dla Ciebie, jak i Twoich zdalnych pracowników, ale odległość między Wami nie musi być barierą dla produktywnej pracy. Konieczne jest jednak zaufanie pomiędzy obiema stronami, aby zapewnić, że praca zostanie faktycznie wykonana. Kiedy zaufanie jest oczywiste, wiele problemów i wyzwań znika w sposób naturalny.

Jeśli chodzi o słabe połączenie z Internetem, jest to coś, czego czasami nie da się uniknąć, ale należy podkreślić znaczenie posiadania wysokiej jakości połączenia dla pracowników zdalnych. W tym przypadku powinni oni mieć zapasowe rozwiązanie, takie jak możliwość wykorzystania telefonu jako mobilnego hotspotu. Taki plan awaryjny oznacza, że każdy może omówić to, co musi być omówione i nie ma czarnych punktów, w których jedna strona zastanawia się, co się dzieje.

Pokonanie takich wyzwań wymaga na początku trochę pracy u podstaw, ale gdy już to zrobimy, cały obraz jest całkiem pozytywny. Praca zdalna jest popularna nie bez powodu, a kiedy już rozwiążesz wszelkie potencjalne problemy, będziesz mógł czerpać z niej korzyści.